Recensie - ‘Talk To Me’

Gepubliceerd op 27 augustus 2023 om 23:24

"Let me in"

Beeld: Gusto Entertainment

'De engste horrorfilm van dit jaar', zo wordt deze film gepromoot. Een aantal mensen die ik ken zijn er al heen geweest, en zijn ontzettend lovend. Niet alleen vanwege het horror aspect, maar ook de cinematografie en acteurs worden geprezen. Nou, dan gaan we dat toch even checken? Timo en Joël zijn er samen heen geweest, en zullen in de aankomende podcast er wat dieper op in gaan.

Joe Bird. Beeld: Gusto Entertainment

Een groep vrienden raakt verslaafd aan het oproepen van geesten via een mysterieuze gebalsemde hand. Tot één van hen te ver gaat, en de hel op aarde losbreekt.

"Oké, wow." Dat was het eerste wat ik zei tegen Timo toen de film was afgelopen. Dat einde moet ik wel even laten inzinken. Eerst even terug naar het begin, want daar wordt al direct de toon gezet met een gruwelijke scène. Heel goed als je het mij vraagt. Daarna maken we pas echt kennis met de hoofdrolspelers, die je misschien nog niet kent. Sophie Wilde, Mia, heeft nog niet in grote producties gespeeld, maar ze doet het ontzettend goed. Haar broertje in de film, gespeeld door Joe Bird, is misschien wel de verassendste.

Eng?

Verkeerde markering als je het mij vraagt. Ja, de film is goor en zitten echt een paar 'wtf' momentjes in, maar achteraf valt dat echt wel mee. Al snappen we de 16+ rating echt wel. De film is wel enorm invloedbaar en is wel heel goor. Als je daar niet tegen kan en je al de kriebels kreeg van de trailer, dan is deze film misschien niet voor jou...

Minder budget is minder goed zou je zeggen. Nou, ja en nee. Ja, ik denk dat ze met meer budget wat beter hadden kunnen werken aan de marketing vooral. Een echt groot nadeel van de film is dat het niet mega bijzonder is. Ja, de film is arthouse, maar soms merk je daar helemaal niks van. Soms schieten de scènes ook van hot naar her en worden er de klassieke domme fouten gemaakt in een horror film. Daarnaast is het einde wat afgeraffeld.

Ga deze film zeker kijken als je van gore en 'out of the box' horror houd. Ga deze film zeker niet kijken als je niet houd van geesten, spiritualiteit en enge onverklaarbare dingen. De cast is goed, de make-up is geweldig en het verhaal is misschien wat mager. Al met al een must-see voor de horror liefhebber.

'Talk To Me' draait vanaf nu in de bioscoop en krijgt 3,5 sterren!

Sophie Wilde. Beeld: Gusto Entertainment