Recensie - 'Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem'

Gepubliceerd op 12 augustus 2023 om 16:36

Kowabunga!

De 4 schildpadden. Beeld: Paramount Pictures

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen jeugdsentiment met de Ninja Turtles. Of nou ja, ik keek vroeger wel eens de animatieserie op Nickelodeon als het wel eens voorbij kwam, maar voelde er niks bij. Toen deze film werd aangekondigd wist ik ook niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Toen ik eenmaal wist dat Seth Rogen hier achter zat, en een best goeie sterrencast, werd ik lichtelijk nieuwsgierig. Nou, daar gaan we!

Still uit de film. Beeld: Paramount Pictures

Nadat ze zich jarenlang verscholen hebben voor mensen hopen de Turtle-broers nu met heldhaftige acties New York voor zich te winnen en geaccepteerd te worden als gewone tieners. Met hulp van hun nieuwe vriendin April O’Neil gaan ze de strijd aan met een mysterieuze misdaadorganisatie, maar dat blijkt nog niet zo makkelijk. Zeker niet als ze een mutantenleger achter zich aan krijgen.

Leuke verassing! We zijn nu een paar dagen verder, en denk er nog steeds aan. Dan doe je het goed als film. Het is bijna jammer dat je bijna niks hoort over deze film. I mean, het heeft een hele leuke cast, waaronder John Cena, Jackie Chan, Giancarlo Esposito, Ice Cube, Seth Rogen, Paul Rudd en Post Malone. De grappen zijn ook erg leuk, vooral de grappen die je niet verwacht in zo'n film. Zoals de 'echte' beelden bijvoorbeeld. Het verhaal is best een orgin story, dus je hoeft niet per se iets te weten over de schildpadden. Vond zelfs dat ze het heel goed hebben gedaan hoe ze geïntroduceerd worden. De muziekkeuze is ook echt goed. Ik ben echt enthousiast!

Animatiestijl

Het is bijna onvermijdelijk: de stijl doet je misschien iets denken aan die andere topper: 'Spider-Man: Across The Spider-Verse'. Nou, ja en nee. Ja, het is allebei animatie en het is allebei alsof het echt getekend is. Toch onderscheid deze film zich door de wat andere en grovere stijl. Heeft wel wat.

Mijn grootste minpunt is vooral het einde. Die is wat lang gerekt en wat cliche. Zo van, "Ja, we weten het nu wel...". Daarnaast is dit wel meer een kinderfilm voor de hele familie dan echt een film voor volwassenen, ondanks dat er genoeg elementen in zitten, zoals een Chris Pine grap, om het heel leuk te vinden.

'Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem' is een leuke animatie film voor het hele gezin, maar er zitten ook zat elementen in om dit als volwassene ook leuk te vinden. De animatie is super cool, de grappen zijn leuk en overall is de film ontzettend gaaf!

'Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem' draait nu in de bioscoop en krijgt 4 sterren!