Recensie - 'Joy Ride'

Gepubliceerd op 14 juli 2023 om 22:29

Is dit dé komedie van deze zomer?

VLNR: Sherry Cola, Sabrina Wu, Ashley Park en Stephanie Hsu. Beeld: Just Entertainment

Ik ging hier redelijk blind in. Was zelf van plan om deze film te skippen, omdat het niet echt een film is waar ik veel over hoorde of veel bezocht werd. Maar na wat gesprekken in onze Popcorn Federatie Discord werd ik wel heel benieuwd. Een 16+ comedy met o.a. Stephanie Hsu.. oke dan..!

Lekker aan de koffie met z'n allen. Beeld: Just Entertainment

Wanneer Audrey (Ashley Park), een succesvolle advocaat, in China is om een belangrijke zakelijke deal te sluiten, blijkt dit te vallen of staan bij een kennismaking met haar biologische moeder. Alleen weet Audrey niet wie dat is... Samen met haar losbandige vriendin Lolo (Stephanie Hsu), studievriendin Kat (Sherry Cola), die een Chinese soapster is geworden, en Deadeye (Sabrina Wu), Lolo’s excentrieke nicht, start ze een zoektocht die uitmondt in een epische, hilarische en onvergetelijke ervaring die hen door Azië voert.

Je weet al aan het begin van de film al ongeveer hoe en wat er gaat gebeuren, maar er zitten een paar leuke verassingen in. De cast is de uitschieter in deze film, maar zeker niet Oscarwaardig. Iets wat ik wel veel lees in andere recensies. Ik ga ook niet echt mee in de Azië/China films hype die momenteel gaande is. Je bent een goeie acteur of niet, toch? Tuurlijk is het goed dat zo'n film word gemaakt, maar dit had net zo goed een Nederlandse rom-com kunnen zijn als je kijkt naar het verhaal. Daarnaast is deze film 16+, iets wat komt door het drugsgebuik in 1 scene. Wel een heel geestige film, met hier en daar wat slapstick, maar zeker goeie grappen en leuke grappige karakters. Hoewel sommige wel echt grappiger zijn dan andere.

Zoals ik net al zei, niet echt orgineel. De grappen slaan helaas niet allemaal aan. Het acteerwerk is goed, maar niet uitmuntend. Een prima film, maar niet bijzonder.

Deze 16+ komedie die bijna een roadtrip is laat zien dat seks heel normaal is en dat je vriendinnen bijzonder zijn. Prima film voor op een vrije avond, maar niet spectaculair. De moeite zeker waard, alleen weet ik niet of je direct naar de bioscoop moet rennen of lekker wacht tot 'ie te streamen is...

'Joy Ride' draait vanaf nu in de bioscoop en krijgt 2,5 sterren!

In de club. Beeld: Beeld: Just Entertainment