Recensie - 'No Hard Feelings'

Gepubliceerd op 23 juni 2023 om 20:08

'I will date his brain out!"

Jennifer Lawrence. Beeld: Sony Pictures

Yeey... een rom-com... groot fan van (not). Nee oké, sommige films zijn wel echt geinig. Bijvoorbeeld: 'The 40-Year-Old Virgin' of de kerstfilm 'Last Christmas'. Alleen deze hebben 1 ding gelijk: ik houd van de acteurs. Jennifer Lawrence, die we kennen uit de 'Hunger Games' films, mag de hoofdrol doen naast Andrew Feldman. Toch stiekem wel benieuwd.

Jennifer Lawrence en Andrew Feldman. Beeld: Sony Pictures

De regie is in handen van Gene Stupnitsky, die ook Good Boys heeft gemaakt en meegeschreven heeft aan het scenario van Bad Teacher. Wanneer ze op het punt staat om haar ouderlijk huis kwijt te raken, ziet Maddie (Lawrence) een opmerkelijke vacature: rijke helikopterouders zoeken iemand die met hun introverte 19-jarige zoon Percy wil ‘daten’ voordat hij naar de universiteit gaat. Maar Maddie komt er al snel achter dat de stugge Percy zich niet zomaar laat inpakken.

Na veel actie-, superhelden- en dramafilms is het eindelijk weer de beurt aan een goeie rom-com. Of nou ja, goeie? Sommige grappen zijn erg leuk, maar vaak zat slaan ze net niet aan. Het idee om een wat ouder iemand te laten daten met een puber is geinig, maar dan moet je het wel grappig maken. Lawrence zelf doet het overigens erg leuk en goed, daar heb ik niks op aan te merken.

Waar ik wel wat op aan te merken heb is de puber in kwestie, Percy. Hij is, tja, gewoon niet zo'n boeiend karakter. Hij blijft door de hele film, behalve echt tegen het einde, heel awkward en niet echt... boeiend.

Goed geprobeerd, zou ik zeggen. Zeker voor het grote publiek zal dit een prima film zijn. Toch zie ik zelf wat problemen. Als je daar doorheen kunt kijken heb je best een leuke tijd in de bioscoop. Al denk ik beter dat deze film op een streaming had kunnen staan. Wil je een naakte Jennifer Lawrence zien vechten op het strand? Dit is je kans!

'No Hard Feelings' draait vanaf nu in de bioscoop en krijgt 2,5 sterren!

Jennifer Lawrence en Andrew Feldman in een lasergamehal. Beeld: Sony Pictures