Recensie - 'Transformers: Rise Of The Beasts'

Gepubliceerd op 8 juni 2023 om 10:00

"Let theme come!"

Peter Cullen als Optimus Prime. Beeld: Paramount / Hasbro

Michael Bay heeft zich een aantal films bewezen veel explosies, epische gevechten en sensatie neer te zetten. In 2018 kwam 'Bumblebee', een prequel die doet geloven dat de andere delen niet bestaan. De Bayformers, in de volksmond genoemd, worden door de meeste mensen als slecht bestempeld. Jammer, want de film zijn best oké en prima popcorn vermaak. Tuurlijk, de verhalen zijn dunnetjes en er zit geen diepgang in, maar wat verwacht je? 'Bumblebee' is voor mij de beste Transformers film. Deze heeft wél een goed verhaal en zit veel meer liefde in. Hopelijk is 'Transformers: Rise Of The Beasts' even goed, of misschien wel beter...

Pete Davidson als Mirage en Anthony Ramos als Noah Diaz. Beeld: Paramount / Hasbro

Het verhaal speelt zich af in 1994 in Brooklyn. Een archeoloog (Dominique Fishback), een voormalige soldaat (Anthony Ramos), Optimus Prime (Peter Cullen) en de Autobots zijn verwikkeld in een oud conflict waarbij drie facties van de Transformers betrokken zijn: Maximals, Predacons en Terrorcons. Ze krijgen echter te maken met een nog grotere dreiging: Unicron (Colman Domingo), een gigantische metalen planeet die op het punt staat de Aarde te verslinden.

Cast

Ze hebben de juiste keuze gemaakt om de oude stemmencast terug te halen, zoals Peter Cullen en Ron Perlman en dat aan te vullen met Michelle Yeoh en Pete Davidson. Davidson speelt Mirage, een BMW. Hij zet vooral de komische toon in deze film, op een zeer goede manier. Ramos als mens is echt een goeie keuze geweest. Hij is bekend, maar niet zo bekend voor het grote publiek. Ik kende hem bijvoorbeeld alleen van de musicalfilm 'In The Heigts'. Ja, de cast is echt raak in deze film. Heb me aan niemand gestoord.

Verhaal en GCI

Laten we beginnen met de CGI. Iets waar veel film studio's, zoals Marvel, over stuikelen. Kort gezegd, deze is meer dan goed. Niet fantastisch, maar gewoon goed. Het verhaal is wat mager. Ik dacht eerst dat ze redelijk origineel zouden doen, maar dat gaat al snel weer naar "het redden van de wereld". Ja, dat weten we nu wel.

Echte andere minpunten kan ik niet echt bedenken. Ja, het einde misschien. Dat voelt wat raar en geforceerd misschien, en ben bang dat heel veel mensen het helaas niet gaan snappen. Als je wilt weten wat ik bedoel, see it for yourself.

Als je het mij vraagt is dit een hele goeie zomerfilm. Niet teveel poespas, leuke humor en veel beter dan de vorige Transformers films. 'Bumblebee' kan hij helaas niet overtreffen, maar dat is bijna onmogelijk. Pak een bak popcorn, zet je verstand op 0 en ga genieten!

'Transformers: Rise Of The Beasts' draait nu in de bioscoop en krijgt 3,5 sterren!

Ron Perlman als Optimus Primal. Beeld: Paramount / Hasbro