Recensie - 'Spider-Man: Across The Spider-Verse'

Gepubliceerd op 1 juni 2023 om 19:50

"Anyone can where that mask. But how you where it, that's what matters."

Shameik Moore als Miles Moralis / Spider-Man. Beeld: Sony

'Spider-Verse: Into The Spider-Verse' word door de meeste mensen gezien als de beste animatiefilm allertijden. Zo ook door mij. Ik houd heel erg van originele animatiefilms, ik houd van superhelden, ik hou dvan Spider-Man en ik houd van Marvel. De juiste ingrediënten dus ook heel erg hyped te worden voor deze film. Hier kijk ik al vanaf de aankondiging naar uit. Naar meerdere keren uitgesteld te zijn, is het vandaag toch echt zo ver: we gaan naar 'Spider-Verse: Across The Spider-Verse'

Shameik Moore als Miles Moralis en Hailey Steinfeld als Gwen Stacey. Beeld: Sony

Meer dan een jaar na de gebeurtenissen in 'Spider-Man: Into the Spider-Verse', uit 2018, wordt Miles Morales (Shameik Mooreonverwachts benaderd door zijn liefdesbelang Gwen Stacy (Hailey Steinfeldom een ​​missie te voltooien om elk universum van Spider-People te redden van The Spot (Jason Schwartzman), die een catastrofale ramp kunnen veroorzaken. Miles gaat de uitdaging aan, waar hij en Gwen samen door het Multiverse reizen en zijn beschermers ontmoeten, een groep Spider-People die bekend staat als de Spider-Society, geleid door Miguel O'Hara (Oscar Isaac). Miles staat echter op gespannen voet met Miguel en de Spider-Society over hoe om te gaan met de dreiging.

Animatie

We maken in de eerste paar minuten kennis met het universum waar Gwen vandaan komt. Interessant, want dat ziet er iets anders uit dan we kennen. Een soort olieverf is het, super vet. En het universum waar bijvoorbeeld Spider-Punk vandaan komt, is weer heel anders. Zo blijft het lekker fris en super vet om naar te kijken

Verhaal

Het verhaal is ontzettend boeiend en komt met een aantal plottwisten. Geweldig! Je snapt Miles z'n motivatie en wilt alleen maar met hem mee leven. De keuzes die gemaakt worden door de karakters zijn logisch en meeslepend. De 2 uur en 20 minuten zijn zo voorbij. De humor, wow. Echt een stuk beter dan deel 1. En weet dat de schrijvers, Chris Miller en Phil Lord, ook de film 'The Lego Movie' hebben gemaakt.

Echte minpunten kan ik serieus niet bedenken. Deze film is alles wat ik wilde en meer. Oke, het einde is misschien wat abrupt en raar, maar dat maakt je alleen maar hyped voor het vervolg. Want ja, die komt er!

Maak je klaar voor misschien wel de beste animatiefilmfilm OOIT! Spider-Man fans worden gezegend met hele vette visuals, een mega goed en lopend verhaal en geweldige humor. Ja, de hype is real.

'Spider-Man: Across The Spider-Verse' draait nu in de bioscoop en krijgt 5 sterren!

Issa Rae als Spider-Women en Oscar Izaak als Miguel O'Hara. Beeld: Sony